6 listopada 2013 r. ( I dzień)
Program do pobrania
Środa, 6 listopada 2013 r. (dzień I) e-ADMINISTRACJA W POLSCE - GDZIE JESTEŚMY?
Prelegenci: Dariusz Bogdan, Ministerstwo Gospodarki oraz dr Grzegorz Szyszka, Instytut Logistyki i Magazynowania
Czego oczekują od administracji obywatele? Jakie usługi e-administracji są najbardziej oczekiwane? Jakie są w tym zakresie potrzeby przedsiębiorców? W jaki sposób administracja zamierza zapewnić odpowiednią gamę i poziom e-usług wspierających wszechstronny rozwój społeczeństwa i warunki prowadzenia działalności gospodarczej? W wystąpieniu zostaną przedstawione odpowiedzi na powyższe pytania i zarysowane główne kierunki działań. Prelegent: Andrzej Ręgowski, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
Programy operacyjne oraz ich kierunek powinny być nastawione na przedsiębiorcę. Przedstawiciele biznesu zaprezentują swoją wizję elektronicznej administracji do 2020. Prelegent: Andrzej Arendarski, Krajowa Izba Gospodarcza
Prezentacja dotychczasowych działań w procesie budowy e-administracji. Co udało się osiągnąć na dzień dzisiejszy i jak te zmiany zmieniły komunikację z przedsiębiorcami? Prelegent: Sebastian Christow, Ministerstwo Gospodarki
Czy nasza e-administracja spełnia europejskie standardy? Dzięki analizie i porównaniu Pojedynczych Punktów Kontaktowych w wybranych państwach, możliwa będzie odpowiedź na pytanie: pod jakimi względami polska e-administracja nie odbiega od standardów zagranicznych oraz jakie kierunki zmian należy podjąć, by usprawić działanie obszarów słabo rozwiniętych. Prelegent: Marcin Kraska, Instytut Logistyki i Magazynowania
Samorządy lokalne nie mogą pozostać obojętne na dynamiczne zmiany zachodzące w przedsiębiorstwach, szczególnie w zakresie teleinformatyki. Informatyzacja procesów biznesowych stała się nie tylko integralną częścią konkurencyjnego biznesu, ale także najbardziej aktualnym wyzwaniem dla administracji. W jakim kierunku podążać? W wystąpieniu podstawione zostaną istotne pytania o referencyjność, integralność i interoperacyjność samorządów lokalnych. Prelegent: Stanisłam Tamm, Sekretarz Miasta Poznania
Prelegent: Marek Rudziński, SAGE
A1 - Działalność gospodarcza w Polsce. Czy jesteśmy już w Europie? Moderator: Michał Pierzchalski, Ministerstwo Gospodarki Prelegenci: Marcin Szokalski, Ministerstwo Gospodarki Prowadzenie działalności gospodarczej w Polsce. - przedstawienie tematyki związanej z rejestracją działalności gospodarczej w Polsce, tj. uzyskaniem wpisu, bądź jego modyfikacją za pośrednictwem CEIDG (stan obecny); - zasady działania systemu, statystyki obsługi wniosków oraz dotyczące działalności gospodarczej w Polsce; - informacje zawarte w CEIDG na temat uprawnień uzyskanych przez przedsiębiorców licencje, koncesje, zezwolenia. Bartłomiej Błuś, InteliWISE SA Problemy związane z obsługą przedsiębiorców - przedstawienie problemów napotkanych w trakcie obsługi Klientów CEIDG, prowadzonej za pośrednictwem 3 linii wsparcia – Wirtualny urzędnik, Live chat, Infolinia; - statystyki związane z obsługą – najczęściej zadawane pytania, liczby obsługiwanych połączeń; - praktyczne wskazówki jak można usprawnić obsługę. Michał Pierzchalski, Ministerstwo Gospodarki Praktyczne aspekty funkcjonowania Pojedynczego Punktu Kontaktowego - przedstawienie tematyki związanej z realizacją projektu Pojedynczy Punkt Kontaktowy oraz faktyczne usługi udostępnione za pośrednictwem www.biznes.gov.pl - praktyczne przykłady wykorzystania portalu www.biznes.gov.pl - plany rozwojowe Pojedynczego Punktu Kontaktowego Marcin Strzałkowski, InteliWISE SA Przedsiębiorca „światowy”. Czy usługi udostępnione przez CEIDG i PPK ułatwią funkcjonowanie podmiotów w obrocie gospodarczym ? - prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Stanów Zjednoczonych – praktyczne aspekty funkcjonowania przedsiębiorcy w USA, porównanie do warunków Polskich; - czy CEIDG i PPK są narzędziami, które umożliwią obsługę i udostępnią usługi na poziomie ogólnoświatowym? A2 - Poznaj praktyczne aspekty platformy ePUAP - warsztaty Moderator: Rafał Sowiński , Instytut Logistyki i Magazynowania Głównym celem warsztatów jest pokazanie możliwości praktycznego wykorzystania w urzędach dokumentów elektronicznych funkcjonujących na platformie ePUAP. W ramach warsztatów zostaną przedstawione najważniejsze zagadnienia związane z budową formularzy, tworzeniem aplikacji i udostępnianiem ich w postaci usług. Uczestnicy warsztatów będą mieli możliwość wdrożenia wybranych aplikacji w swoich urzędach. A3 - Wizja e-Administracji w 2020 roku - e-Administracja jako korzyść dla obywatela i przedsiębiorcy Moderator: Dariusz Bogucki, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Prelegenci: Rafał Zgorzelski, Ogólnopolski Związek Pracodawców Niepublicznych Operatorów Pocztowych Innowacyjne technologie pocztowe w służbie e-państwu Wykład poświęcony będzie ważnemu z punktu widzenia obywateli oraz funkcjonowania gospodarki państwa sektorowi usług pocztowych, a także roli jaką pełni on w procesie informatyzacji państwa:
Szymon Mamrot, Instytut Logistyki i Magazynowania Administracja - czas wrócić do korzeni Podczas wystąpienia zostanie przedstawiona wizja funkcjonowania administracji w Polsce w roku 2020. Zostaną wskazane cechy, jakie powinny charakteryzować idealną administrację i jak docelowo powinna wyglądać komunikacja pomiędzy administracją a obywatelami/przedsiębiorcami. W prezentacji zostaną wykorzystane doświadczenia Instytutu Logistyki i Magazynowania z realizacji krajowych i międzynarodowych projektów z zakresu e-administracji w szczególności projektu: Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei „jednego okienka” (UEPA).
Mateusz Hojda, Business Reporting - Advisory Group Zintegrowana sprawozdawczość gospodarcza Prezentacja poświęcona jest tematyce sprawozdawczości gospodarczej (w szczególności finansowej), w szczególności problemom związanym z brakiem standaryzacji informacji oraz sposobom ich rozwiązania. W trakcie prelekcji przedstawione zostaną cele projektów mających na celu obniżenie barier związanych z wymianą informacji gospodarczej między sektorem prywatnym i publicznym wdrożonych w krajach europejskich oraz Australii. Ponadto przedstawione zostaną wyniki analizy wariantów wdrożenia analogicznego projektu w Polsce
Przedstawienie głosu administracji i biznesu w sprawie stanu i rozwoju elektronicznej administracji w Polsce wypracowanego w sesjach tematycznych. Podsumowanie głównych tez z sesji równoległych i wniosków z dyskusji do panelu dyskusyjnego
Dyskusja z udziałem przedstawicieli administracji, biznesu i mediów na temat zasadności działań e-administracji kierowanej do biznesu. Panel ma umożliwić konfrontację wizji i oczekiwań administracji i biznesu w zakresie elektronicznej administracji. Uczestnicy: Andrzej Ręgowski (MAiC), Dariusz Bogdan (MG), prof. Jacek Gołaczyński (MS), prof. Wojciech Cellary (UE), Tomasz Kayser (wiceprezydent Poznania), Jacek Czech (KIG), Marcin Kraska (ILiM) Moderator: Krzysztof Głomb, prezes Stowarzyszenia "Miasta w Internecie"
Zapraszamy Państwa do dalszej wymiany doświadczeń w mniej formalnej atmosferze, gdzie będziemy również odkrywać nowe smaki i dźwięki w unikalnej przestrzeni – Atrium Krajowego Centrum Innowacji w Logistyce i e-Gospodarce. * Organizatorzy zapewniają sobie prawo do zmiany programu |
Prezentacja poświęcona jest tematyce sprawozdawczości gospodarczej (w szczególności finansowej), w szczególności problemom związanym z brakiem standaryzacji informacji oraz sposobom ich rozwiązania. W trakcie prelekcji przedstawione zostaną cele projektów mających na celu obniżenie barier związanych z wymianą informacji gospodarczej między sektorem prywatnym i publicznym wdrożonych w krajach europejskich oraz Australii. Ponadto przedstawione zostaną wyniki analizy wariantów wdrożenia analogicznego projektu w Polsce.